گروه اقتصادی: معاون منابع انسانی و توسعه کار‌آفرینی وزیر کار و امور اجتماعی گفت: برای برداشتن گام دوم نیل به هدف اشتغال‌زایی در دولت نهم هم‌اکنون طرح خوشه‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال پایدار در بنگاه‌های کوچک و زودبازده تعریف شده که در اولین فرصت آن را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

جواد فرشباف ماهریان اعلام کرد: برای ایجاد 5 میلیون شغل در طول برنامه چهارم باید 100 هزار بنگاه اقتصادی کوچک ایجاد شود که وزارت کار به دنبال ساماندهی این بنگاه‌ها در قالب خوشه‌های اقتصادی و خوشه‌های صنعتی است.

وی، افزود: در مرحله اول از مسئولان استان‌ها خواسته‌ایم ایجاد خوشه‌های صنعتی درون شهرک‌های صنعتی را به عنوان روش کار در اولویت قرار دهند.

وی تأکید کرد: به عبارت دیگر شهرک‌های صنعتی باید با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در ارتباط باشند تا مجریان طرح‌ها در محل اجرای طرح خود بتوانند به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم دسترسی داشته باشند.

وی تأکید کرد: وزارت کار و امور اجتماعی برای ایجاد زمینه‌های اشتغال اقدام به اصلاح قوانین برای انعطاف‌پذیر کردن این بازار کرده است.

معرفی 466 هزار طرح زودبازده به بانک‌ها

همچنین معاون جدید امور اشتغال وزیر کار و امور اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت بنگاه‌های زودبازده اقتصادی، اظهار کرد: تاکنون در جهت اجرای سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت از طریق طرح بنگاه‌های کوچک و زودبازده اقتصادی حدود 466 هزار طرح به بانک‌ها معرفی شده است.

دکتر ملکی‌تبار افزود: این میزان طرح می‌تواند در صورت فراهم بودن تمام شرایط لازم زمینه ایجاد اشتغال برای یک میلیون و 500 هزار نفر را فراهم کند.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به نرخ بیکاری پیش‌بینی شده است در برنامه چهارم توسعه سالانه 900 هزار فرصت شغلی ایجاد شود تا در سال پایانی برنامه، نرخ بیکاری از 4/12 درصد فعلی به 4/8 درصد کاهش یابد.

کد خبر 13820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز